30 dagers åpent kjøp - Få først. Betal senere.

  • 50.000+ kunder

  • 1-4 dagers levering

  • 100% fornøydgaranti

  • 30 dagers åpent kjøp

Retur, reklamasjon og garanti

Oppdatert 26.04.2023

Grunner til å sende en ordre/produkt i retur:
  • Åpent kjøp
  • Angrerett
  • Garanti/reklamasjon
  • Defekt vare
  • Service/reparasjon

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte produkter. Dette innebærer som et minimum at alle produkter som skal returneres må:

    • Ha original uskadet emballasje 
    • IKKE skriv på returkoden eller lim på returseddelen direkte på varens emballasje (esken er ok, ikke produkt emballasjen)

 

Beløpet betalt for frakt tilbakebetales ikke dersom du velger å returnere noe selv.

Registrer og se returkostnader ved å klikke her

Prosess og behandling

NB! Husk å etterspørre en returlapp fra MyStuff slik at pakken blir returnert på riktig måte. 

Viktig: MyStuff dekker kun returkostnadene på reklamasjonersaker, men det forutser at kunden benytter seg av en returlapp som har blitt gitt av MyStuff.

Så fort returen ankommer vårt varehus vil returen bli markert som mottatt og bemanningen vil sjekke returen opp mot systemet. Vårt varehus vil deretter filtrere ordren basert på dataen i system (garanti, reparasjon eller 30 dagers åpent kjøp). 

Dersom returen ikke er registrert, vil kunden bli kontaktet og vi vil da etterspørre informasjon om hvorfor ordren har blitt returnert. Hvis vi ikke mottar en tilbakemelding innen 14 dager, vil ordren bli kreditert, men betalt frakt og returkostander vil bli holdt tilbake - se returkostander her

Tilbakebetaling

Kortbetaling: Mystuff vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i vårt varehus. 

Klarna: Logg deg inn på www.klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du finner også fakturaen i Klarna-appen. 

Vipps: Beløpet  vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i vårt varehus. 

Kostnader

Kunden står ansvarlig for å betale for frakt (så langt MyStuff ikke tilbyr fri frakt). Kunden er også ansvarlig for alle returkostnader (med unntak av reklamasjon og garanti saker). 

Ved retur av en ordre, vil ikke beløpet for frakt bli tilbakebetalt og det vil påløpe en kostnad for retur. Se returkostander her.

Eksempel på 30 dagers åpent kjøp eller feil levering som følge av feil opplysninger i ordren:

  • Ordre: 1099kr (vekt, feks 4kg) 
    • Produkt: 1000kr
    • Frakt: 99kr 
  • Kostander:
    • 99kr for frakt til kunden blir tilbakeholdt
    • 79kr i returkostander (ref. retursiden)

Totalt tilbakebetalt beløp: 1099-99-79 = 921kr

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til på din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt mot at du dekker ny frakt.

Returkostnader finner du på denne siden. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt kan vi kansellere orderen, men du vil bli belastet for tur/retur kostandene (ref regnestykket over). Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort eller via Klarna, avhengig av din betalingsmetode.

Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

30 dagers åpent kjøp

Kunden har 30 dagers åpent kjøp, på den tiden har kunden lov til å ombestemme seg og kan returnere varen tilbake igjen til oss og få pengene tilbake. Kunden må stå for returfrakten selv (MyStuff tilbyr returlapp, men kostnadene må dekkes av kunden). Kunden kan også benytte seg av egne returmetoder (levering til vårt varehus eller retur med eget fraktselskap).

For at returen skal aksepteres som åpent kjøp, må alt av tilbehør returneres i sin helhet (innhold i pakken står nederst i hver enkelt produktbeskrivelse) og emballasjen må være uskadd. Dersom det mangler tilbehør eller om produktet blir returnert uten original emballasje/skadd emballasje, vil ikke produktet bli akseptert som åpent kjøp. 

Generelle kriterier:

  • Kunden må vise til kvittering eller ordrebekreftelse
  • Gjelder kun privatkunder
  • Varen og emballasjen kan ikke være brutt, slik at MyStuff kan selge varen uten tap i verdi. 
  • 30 dagers åpent kjøp gjelder fra dagen bestillingen ble levert.
  • Kunden velger selv returmetode og står for kostnad og risiko i forbindelse med returen.

Garanti

Alle varer du kjøper av MyStuff er dekket av både garanti og reklamasjonsrett. Garantiene kan variere fra merke til merke og ha forskjellig innhold, men reklamasjonsretten er lovfestet og følger alle produkter.

Generelt

Om et produkt får en feil eller mangel som dekkes av reklamasjonsretten må produktet enten omleveres eller repareres. Hvilken løsning som velges er i hovedsak forbundet med kostnaden av løsningen. Generelt omlever MyStuff tilbake produkter som har lav pris. Det kan være mindre produkter og tilbehør der reparasjon ikke er fornuftig.

Servicetid

Du må beregne 2-3 ukers reparasjonstid. MyStuff prøver alltid å være effektive og gjennomfører reparasjoner til raskest mulig tid. Hvis reparasjon blir utført på ditt produkt to ganger, og den samme feilen oppstår en tredje gang, kan du be om å få hevet kjøpet. Ønsker du likevel produktet ditt reparert eller byttet i et tilsvarende, hjelper selvfølgelig MyStuff deg med det.

Om vi ikke har mulighet til å reparere produktet innen 3 uker eller mangler deler på denne tiden, sendes det ut nytt produkt evt kansellere/refusjon til kunden. Eventuelt en outlet vare. 

Kostnader

Du slipper kostnader hvis produktet dekkes av reklamasjonsretten eller garantien. Hvis det viser seg at feilen ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, vil det påløpe kostnader i forbindelse med undersøkelse og eventuell reparasjon av produktet. Alle utgifter blir avtalt på forhånd før en eventuell reparasjon.

Hva koster det å sende tilbake et produkt?

Det er kostnadsfritt å returnere et produkt i en servicesak. Husk imidlertid at gebyr for service, undersøkelse og frakt kan påløpe dersom feilen ikke faller inn under garanti eller reklamasjon. Dette kan f.eks være fysiske skader forårsaket av uhell/ulykke - les mer om våre garantivilkår her.

Hva dekkes av garantien?

En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien er ment for å gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen.

Garantien på sortimentet hos MyStuff varierer fra merke til merke. Det er stort sett noen vilkår som går igjen uavhengig av leverandør og merke, og det er fysiske skader, feil bruk og uforsvarlig bruk.

Under finner du en oversikt over skader/feil som ikke dekkes av garantien. 

Skade

Dekkes av garantien?

Fysisk skade

Nei

Feil bruk (se brukermanual for hvert enkelt produkt)

Nei

Demontering av et produkt

Nei

Uforsvarlig bruk

Nei

Vannskader

Nei

Normal slitasje som følge av bruker over lengre tid

Nei

Garantier per kategori

Den letteste måten å finne ut om noe dekkes av garantien, er å finne ut hva som ikke dekkes av garantien. I korte trekk er det tekniske problemer/feil som dekkes av garantien - detaljer finner du under.  

WalkingPad

Les mer om WalkingPad her.

Airfryer

2 års teknisk garanti, alle feil med feilkoder dekker av garantien.

Unntak: Feilkoder som har oppstått av feil bruk eller uforsvarlig bruk (vannskader, fallskader og fysiske skader). 

Massasjepistoler

2 års teknisk garanti, alle feil med feilkoder dekker av garantien.

  • 1 års garanti på batteri

Unntak: Feilkoder som har oppstått av feil bruk eller uforsvarlig bruk (vannskader, fallskader og fysiske skader). 

Romaskin

2 års teknisk garanti, alle feil med feilkoder dekker av garantien.

Unntak: Feilkoder som har oppstått av feil bruk eller uforsvarlig bruk (vannskader, fallskader og fysiske skader). 

Reparasjon

MyStuff tilbyr reparasjon på varer, også utenfor garantiperioden. Husk imidlertid at gebyr for service, undersøkelse og frakt påløper - du vil få en estimert pris på reparasjonen før vårt verksted starter arbeidet.

Dersom du ikke ønsker å gå videre med reparasjonen, vil du ha valget om å få varen sendt tilbake til deg. Ønsker du ikke å få varen tilsendt tilbake til deg, kan kunden ved ønske, la MyStuff overta ansvaret for produktet. 


Det vil uansett tilkomme en kostnad på en undersøkelse - 250kr per påbegynte halvtime (30 minutter). 

Kompensasjon

MyStuff er opptatt av å gjøre alle kunder 100% fornøyde og tar ansvar for feil. Det kan oppstå feil i en eller flere ledd, det kan for eksempel være en feil med produktene (produksjonsfeil), leveringsforsinkelse eller levering av feil produkt.